Один з важливих елементів якості життя сучасної людини – це автомобільні дороги. Для жителів нашого району вони НАДважливі, оскільки їх використовують всі – ті, хто має власне авто і ті, хто пересувається громадським транспортом. На жаль, у найбагатшому районі країни іншого громадського транспорту, крім, маршруток, немає…

Та повернемось від громадського транспорту до доріг: одним з напрямків діяльності фракції «Самопомочі» в Київській обласній раді є «Комфортні населені пункти». Починаючи з 2016 року Головою комісії соціально-економічного розвитку, депутатом Київської обласної рази Сергієм Кармазіним та членом виконкому обласної організації політичної партії «Об’єднання «Самопоміч» Романом Іваненком організовано та проведено ряд робочих зустрічей та нарад за участю представників керівного складу Служби автомобільних доріг у Київській області. Зокрема в листопаді 2016 року організовано та проведено засідання «круглого» столу у Службі автомобільних доріг у Київській області за участю представників депутатського корпусу Київської обласної ради, Управління інфраструктури Київської ОДА, членів Громадської ради при Службі автомобільних доріг у Київській області. На круглий стіл було запрошено представників Львівської обласної ради, які поділились досвідом щодо реалізації обласної Програми ремонту автодоріг у 2015-16 рр., в межах якої вдалось за два роки реалізувати проектів на загальну суму більше 1 млрд грн. (в порівнянні – в Київській області сума була вдесятеро менша).

Таблиця: «Перелік доріг Києво-Святошинського району, що запланований до поточного ремонту (із заміною верхнього шару дорожнього полотна) у 2017 році»Як результат – була створена робоча група з розробки обласної цільової «Програми з організації та безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів Київської області на 2017 – 2019 роки» у відповідності до вимог Закону України «Про дорожній рух», а також Указів Президента України від 20.11.2007 № 1121 «Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху», від 17.06.2008 № 556 «Про додаткові заходи щодо запобігання дорожньо-транспортним пригодам» та резолюція Генеральної Асамблеї ООН від 24 лютого 2012 року № 64 (п.46). В перелік автомобільних доріг були включені кілька автомобільних доріг Києво-Святошинського району, зокрема ділянка «0-14,33 км» дороги Боярка-Київ-Чоп (від кола у Боярці до Житомирської траси).

Водночас, 20 грудня 2016 року Верховна Рада проголосувала за зміни до Бюджетного кодексу, згідно з якими з 2017 року експеримент по фінансуванню ремонту доріг за рахунок надпланових митних зборів був розширений на всі регіони країни (до цього рішення працював лише у Львівській та Одеській областях). В перелік доріг по цьому експерименту втрапили саме ті дороги, що готувались під обласну цільову програму. То ж на Київщині, в 2017 році, перший рік як діє «митний експеримент», коли 50% від перевиконання митних платежів скеровується на ремонт доріг. Кошти вже є у наявності, тендерні процедури розпочнуть тоді, коли буде готова проектна документація.

Якість проектів вказаних ділянок доріг – головне завдання місцевої влади.
Місцева влада і громадські активісти можуть активно приймати участь у роботі проектантів. Під час поточного ремонту, крім «перекатати» асфальт, можна влаштувати тротуари, з’їзди на другорядні дороги, пішохідні переходи, інші інженерні засоби для підвищення безпеки руху.
В першу чергу у комплексі робіт зацікавлені місцеві громади, тож не треба нарікати на обласну службу автодоріг, натомість активно приймайте участь у процесі! Гарний приклад співпраці місцевої влади, активістів та обласної служби автодоріг – проект відрізку автодороги Боярка-Київ-Чоп. Місцеві жителі пішки разом з проектантами пройшли всі 14 км дороги і запланували багато нових сучасних інженерних рішень: зміну напрямку смуг руху для уповільнення швидкості в населеному пункті, підняті пішохідні переходи, реконструкцію перехресть з організацією руху колом. тощо. Як кажуть: «везе тому, хто везе». На малюнках можна побачити фрагменти проектних рішень, та їх майбутній вигляд (на прикладі схожих об’єктів).

Частина проекту поточного середнього ремонту дороги “Боярка-Київ-Чоп” на “третьому відділенні” с.Білогородка з влаштуванням острівця, що змінює напрям смуги руху транспорту. Мета використання – унеможливити набір швидкості автомобілями понад 60 км\год на прямих відрізках дороги. Такі елементи – це частина загальної концепції зниження швидкості руху транзитного транспорту в межах с.Білогородка. Безпека пішоходів – понад усе.

Частина проекту поточного середнього ремонту дороги “Боярка-Київ-Чоп” – влаштування перехрестя з організацією руху колом в центрі с.БІлогородка. Організація перехресть таким чином дуже популярна в країнах Європи, оскільки є більш безпечною, ніж звичайний перетин доріг, та унеможливлює затори, оскільки коло – головна дорога, яка завжди рухається.

Якщо ви цікавитесь тематикою – звертайтесь до Києво-Святошинської організації політичної партії «Об’єднання «Самопоміч», будемо працювати разом.